torsdag 6 december 2012

En till tävling och ett avslöjande

Hej där! Nu råkar det vara så att jag ska tipsa om en till tävling, hos Nellons bokblogg. Det råkar vara så att man här också kan vinna ett hemligt bokpaket, precis som den förra tävlingen jag tipsade om! Roligt koncept I say. Om ni vill vara med och tävla så kan ni gå in på hennes blogg, kommentera och bo i Sverige. Men om ni vill ha lite extra tur så kan man skriva om det på sin blogg (vilket är precis det jag håller på med just nu).

I övrigt så kan jag säga att läsandet går ganska segt just nu och att ganska omvälvande saker har hänt på skrivarfronten... Nämligen att jag har bestämt mig för att sluta skriva på manuset jag hållit på med sedan i januari.


Det känns lite jobbigt att överge ett projekt som jag hållit på med i snart ett år och har kommit tvåhundra sidor på, men det kan inte hjälpas. Jag hade helt tappat lusten för historien som jag försökte skriva, jag hade redan från börjat gått in med helt fel infallsvinkel. Det blev bara fel, och nu på slutet har det bara känts pest och pina att öppna dokumentet. Och så ska det ju absolut inte behöva vara!

Därför har jag bestämt mig för att lägga just den storyn på is. Jag tror nämligen fortfarande att grundidén är bra, men om jag försöker mig på att skriva ner den en annan gång så måste jag göra det på ett helt annat sätt. Detta är det enda som är lite drygt med att vara ung och skriva, man har inte riktigt hittat sin stil än, sin nisch... Nu har jag rett ut att det som jag försökte mig på inte var min grej, så nu vet jag det till nästa gång. Men att det behövde ta elva månader känns ju lite... slöseri med tid...

Men varen icke oroliga! Jag tänker inte sluta skriva helt bara för detta, jag har en hel massa andra historier surrandes runt i huvudet som behöver komma ut, för min och alla andras skull. Jag har bestämt mig för att ta mig an en av dem som nästa projekt och det är ganska olikt det manus jag jobbat med senast (jag lär mig av mina misstag!).

Hoppas er torsdagskväll är till belåtelse för er och ha det gott!

1 kommentar:

  1. Utifrån vad jag hört tycker jag du gör ett klokt beslut :) // Å

    SvaraRadera