lördag 29 december 2012

Booktubers!

Rubriken kanske inte har någon speciell mening eller betydelse för er, men för mig (som på senare tid har hängt ganska mycket på youtube för att titta på book hauls, book shelf tours och liknande grejer) så har jag insett att booktubers är som bokbloggare... fast på youtube!

Det finns ungefär hur många som helst, men de som jag har sett är alla smarta, roliga och nördiga (i ordets allra bästa betydelse), perfekt som man vill spendera lite tid med att inte läsa eller skriva men ändå göra någonting som har med böcker att göra.

Jag tänker tipsa om en tjej som kallas CassJayTuck och några av hennes allra bästa videos (enligt mig).

The Ladies of YA-Fiction & the "Mary-Sue"

En tankeställare om tjejer i YA-böcker eftersom de så ofta blir anklagade för att vara dåliga karaktärer. Roligt och intressant!


Get outta the reading box

Hon pratar om människor som envisas med att bara läsa en slags litteratur och hur mycket de går miste om. Också roligt!


Let me like Twilight

Det allmänna hatet mot Twilight, både böcker och filmer, tycker i alla fall jag är extremt irriterande och onödigt! Äntligen kommer någon som står upp för sitt gillande av Twilight och fördömer de som faktiskt bara hatar.




Bits of beloved books that was never published

Väldigt kul! Hon läser påhittade delar ur kända böcker med alternativa reaktioner och insikter. Kanske finns en liten spoiler-alert på denna, men inte särskilt stor!


Hoppas ni gillar något av detta! Om ni orkar titta igenom allihop är ni duktiga, och då måste jag även fråga: vilken var er favorit?

1 kommentar:

  1. Åh, jag älskar CassJayTuck! Hon är så rolig och underbar! Har sett alla hennes videor, och en av mina favoriter är helt klart "Bits of beloved books that was never published". SÅ BRA!

    SvaraRadera