söndag 2 december 2012

Böcker jag längtar till!

Som alltid håller jag på med ungefär sjuttioelva serier på en gång, och i några av dem har inte nästa del kommit ut än. Alltså väntar jag och kan inte göra något åt att serierna samlas på hög... Här nedan följer några böcker jag längtar till (klicka på boknamnen för att komma till mina recensioner): 


Den tredje och avslutande delen i Unearthly-serien. Jag gillade Unearthly jättemycket, blev besviken och lite likgiltig av Hallowed, men jag tror att slutet kommer bli jättebra! Den har mycket stor potential att bli riktigt epic.

Denna kommer ut 22 januari 2013.


Också tredje och sista delen i De utvalda av Kristin Cashore. GAAAAAAAHHH!!! Herremingud. Jag ser så himla mycket fram emot den här att jag dör lite grand. De båda andra delarna (Tankeläsaren och Monstrets dotter) är två av de bästa böcker jag läst. Och jag vet att denna redan finns ute på engelska, men eftersom jag läst de båda andra på svenska tycker jag att jag kunde vänta på översättningen av denna. Något att se fram emot, liksom!

Recensionsdatumet på denna är 2 april 2013, så jag antar att den släpps runt den tiden. (Jag kommer nog dö, det är så långt kvar!)


Andra delen i serien om America som deltar i The Selection (även namnet på bok ett). Jag fram emot, men eftersom jag redan har pratat om denna bok och dess framsida i ett annat inlägg, låter jag allt annat vara osagt.

Kommer ut 23 april 2013.


Andra delen i The Pledge-serien. Första boken blev jag inte riktigt klok på, det fanns väldigt många logiska luckor och jag var inte överförtjust i karaktärerna. Ändå är jag ganska säker på att jag kommer inhandla denna när det kommer på tal. Kanske främst på grund av språket, det var väldigt vackert...

Den kommer ut 1 januari 2013.


Okej, helt ärligt har jag inte läst Delirium än... Jag fick den som recensionsexemplar i somras, men av någon anledning har jag inte börjat på den.  Jag är cirka 99,9 % säker på att jag kommer älska den, och sedan när datumet för dess uppföljare började närma sig tänkte jag att jag skulle vänta för att sedan kunna läsa dem lite i ett svep. Planerad läsning, det är något nytt för Beate...

Ska släppas 18 januari 2013.


Fjärde delen (och kanske avslutande? något som vet?) i The Iron fey-serien som jag gillar jättemycket! Paranormal romance när den är som bäst. (Järnkonungen, Järnprinsessan, Järndrottningen)

Denna... är redan utkommen!!! Den släpptes i december och enligt förlaget går den att köpa nu! Det blir alltså till att skicka iväg ett litet mejl till Harlequin och fråga snällt om recensionsexemplar...

1 kommentar: