lördag 10 november 2012

Min London-resa


Varning för bildbomb.


Man vet att man är i London när man ser sådana här vid övergångsställena. De har ju fortfarande vänstertrafik, så det är ganska nödvändigt...


Första kvällen: Harrod's!




Nästa dag var det Camden Market som gällde:

 



Det var JÄTTEMYSIGT där! Coola små butiker och sedan marknadsstånd med massor med fina grejer! Starkt rekommenderat från mig. Dock var det väldigt kallt den dagen när vi var där....


Sådana här kartor satt utsatta lite då och då, väldigt bra hjälp för oss förvirrade turister! Det blev även mycket tunnelbaneåkning (som är både smidigt och snabbt och roligt, man ser så mycket människor) och där såg jag denna:


Vilket för mig till bookstore 1: Waterstones!!!






Det var superfint och jättestort, fyra böcker blev inhandlade. Den Waterstones som jag var på låg väldigt nära Picadilly Circus. Här kommer lite allmänna London-grejer:



Detta är ett köpcenter i 1500-talsstil, jättefint men dyrt...



Här åker vi röd dubbeldäckare och ser ut på Oxford Street där den überbilliga klädkedjan Primark ligger, där vi shoppade vääääldigt mycket.



Towern! Ett av mina favoritställen i London, Philippa Gregorys romaner utspelar sig nästan alltid delvis där. Nu kommer vi till en eftermiddag där jag och systeryster var ensamma. Vi gick upp och ner på Charing Cross Road och insöp den fina atmosfären.




 Stor bookstore 2: Foyle's!








Kvällen avslutades med pizza och milkshake på Pizza Hut för mig och syster. Mamma och pappa spenderade kvällen med Amerikans fotboll!


Sista kvällen såg vi på bio, den nya Bond-filmen på en väldigt speciell biograf som såg ut såhär utifrån:


Om ni någonsin har varit på Cosmonova i Stockholm så förstår ni hur detta såg ut inuti. Duken var ungefär fyrdubbelt så stor som en vanlig, det var en häftig upplevelse! Tyvärr tyckte jag inte om filmen, men det är ju en annan sak...

Det var fem dagar i London det! En väldigt stor grej som jag har lämnat utanför i detta inlägg är Harry Potter-museet men det kommer komma upp ett helt eget inlägg om det när jag har haft tid att sammanställa alla hundratals bilder vi tog.

2 kommentarer:

  1. WATERSTONES!!! <3 <3 <3 (vill bara få det sagt... xD)

    SvaraRadera
  2. ÅH GUD, WATERSTONES!!!!! <3<3<3<3<3

    Jag kommer ihåg när jag stod vid EXAKT DEN DÄR HYLLAN, i säkert en halvtimme, och kunde inte bestämma mig för vilka böcker jag skulle köpa och mina kompisar hade inget att göra xD Åh, vilka minnen... Waterstones och Blackwell's<3<3<3<<3<3<3

    SvaraRadera