fredag 30 november 2012

Lite allmänt babbel och liknande

Hejsan! Jag har varit lite frånvarande här, beroende på andra saker som har hänt och kommer att ske. Det blir liksom lite intensivt nu precis innan jul med skola och andra aktiviteter. Har ni det också så? Och jag ber om ursäkt i förväg om att detta inlägg blir lite allmänt och babbligt, men precis just nu har jag inte riktigt koncentration till att hitta på någonting sammanhängande.

Just nu håller jag på och läser tre olika böcker. Men den uppmärksamme har sett att jag bara har lagt till en av dem på min "Sitter böjd över just nu"-lista till höger i marginalen. Det beror på att den andra som jag läser är till skolan (det är visserligen A Tiny Bit Marvellous också, men det är annorlunda) och den känner jag inte hör hemma här. Den tredje är en lite sådär halvt hemlig bok som jag kommer berätta om mer sedan i december någon gång!

Hos mig är det snö ute nu! Det är så himla mysigt, julkänslorna svallar in och imorgon ska vi baka pepparkakor, lussekatter och se på Grinchen på kvällen. Mysigt!

Jag tänker också tipsa om en låt. en väldigt fin sådan, som jag troligtvis aldrig hade hittat om det inte varit för ett av Bokgläntans eminenta måndagsmusik-inlägg! Denna vecka var det en av Simon & Garfunkel, nämligen Sound of Silence, som jag har hört förut. Men nu blev jag alldeles jättekär och la till skivan som den är med på i en ny lista på Spotyfy. Sedan dess har jag inte velat göra annat än lyssna på den, jag längtar verkligen när jag är i skolan efter den! Här är en av mina favoriter på den, lyssna och njut:


Och ha en jättetrevlig fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Ganska otroligt att du hittat den.. Jag älskade den när jag var liten för 35 år sen.. M

    SvaraRadera