söndag 25 november 2012

Juliga böcker

Idag ska vi plocka upp julen ur lådorna i källaren! I vår familj är vi nämligen julfantaster och pyntet och gardinerna kommer alltid upp så fort som möjligt. Jag och mamma har till och med åkt och köpt en gran och snart kommer julmusiken flöda i huset...

För att komma i riktig julstämning hade jag tänkt läsa en eller ett par böcker som utspelar sig under denna snöiga period. En sådan som jag hittade var Poirots jul av Agatha Christie, som befann sig i systers rum. Jag var också på biblioteket i förrgår och då kom jag på tanken att fråga om Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan som jag har hört är julmysig! Den var däremot utlånad så jag ställde mig i kö...


Vi får se om jag hittar motivationen till Poirots jul, men jag tror att jag kommer tycka mycket om boken ovan här. Det skulle även vara min första bok av dessa två författare...

Har ni läst Dash och Lilys utmaningsbok? Är den så bra och julig som jag har inbillat mig?

3 kommentarer:

  1. Åh, den är jättebra! Fast jag läste den förra vintern och minns inte så mycket. Men jag kommer nog faktiskt att läsa den, minns att den var fruktansvärt mysig iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Den är väldigt julig! Jag sträckläte den förra julafton och det var hur mysigt som helst! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att boken var både bra bra och mysig, emellanåt julstämningshärlig med. Fast jag tänkte inte så ofta på att historien utspelade sig under julen, men det kan ha gjort med att jag inte läste den under "den perioden".

    SvaraRadera