måndag 26 november 2012

Harry Potter skapar julstämning

En sak som jag tycker är väldigt julig och som alltid får mig i stämning är filmen Harry Potter och fången från Azkaban. Den kom ut på dvd 2004 när jag var nio år, och jag kommer ihåg första gången vi såg den hemma (det vankades biobesök när den kom ut också).


Vi hade gjort i ordning en glöggkanna, en sådan där man ställer enda värmeljus under så att det håller sig varmt, lussekatter, pepparkakor, knäck och andra juliga godsaker. Sedan tittade vi på filmen. Och nu, så fort jag tänker på något juligt och känslan infinner sig så tänker jag på det skrumpna huvudet på nattbussen som säger "mind your head"...


Det är ett av de bästa julminnena jag har!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag älskar denna film och bok! Du har rätt med att den har en julkänsla, har aldrig tänkt på det.
    SV: Ja, jag får ta med mig någon sådan vän!

    SvaraRadera