måndag 19 november 2012

Ett omslag till en bok

Igår när jag var inne på Goodreads såg jag någonting! Jag vet inte om detta omslag har funnits ute länge men jag kände ett need att dela med mig av det här:


Andra delen i serien om America som deltar i The Selection (som också är titeln på första boken, här är min recension) och får en väldigt speciell relation med prins Maxon som ska välja sin framtida brud av deltagarna. Nu är det alltså bara sex stycken kvar, och de kallas The Elite...

Jag ser fram emot boken som kommer ut 23 april nästa år, men framsidan... När jag såg den först så gillade jag den inte särskilt mycket. Jag och röd är liksom inte riktigt helt vänner, och hennes klänning är inte ens djupröd (vilket är en nyans jag skulle kunna tänka mig) utan mer åt det orangea, urtvättade hållet. Alltså, inte riktigt nöjd. Dessutom är reflektionerna av hennes klänning mycket rödare än själva klänningen vilket känns lite fail. Och posen på tjejen är inte lika cool som den förra...

Jag älskar The Selections omslag, det är det vackraste jag hade sett, och jag hade kunnat gilla denna lika mycket om det varit en annan färg. De hade kunnat fortsätta på den kalla färgskalan och tagit lila eller grön, då hade jag säkert varit lika förtjust över The Elite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar