onsdag 21 november 2012

En Paranormalcy-aktig grej?

Hej! Ni vet att jag läste ut Endlessly häromdagen? Jag har redan läst ut en annan  bok!!! Två dagar tog det! Jäklar vad den var bra! Men det var inte det jag tänkte säga, utan jag tänkte ge er ett litet tips (restrain yourself, Beate).

Jag tittade runt på alla miljoners bokbloggar jag tittar runt på ibland och hittade ett klipp på en författare som läste ur sin bok. Boken var Fang Girl och personen som läste ur den hette Helen Keeble. Boken handlar om en tjej som är rätt into vampyrer och sedan en dag vaknar och upptäcker att hon är en! Något hennes familj inte tar så bra, hennes lillebror tror till exempel att hon är en zombie...

Jag tittade på klippet och tänkte på två saker.

  1. Helen Keeble var jättebra på att läsa! Inlevelse, hej!
  2. Detta kan bli lite av ett Evie-substitut!
Ni vet den där lilla depressionen man får när man läst ut en serie som man älskar och önskar att den skulle fortsätta för evigt och evigt? Den depressionen kanske kan dämpas lite av att man hittar en lite liknande serie? Det var så jag tänkte om denna nya bok Fang Girl (som kom ut 11 september i år, ifall ni undrade). Av det jag hörde är den både rolig, bra skriven och innehåller en fierce kvinnlig huvudroll!

Så, om ni gillar serien om Evie av Kiersten White, så tror jag att ni kommer gilla detta:

1 kommentar:

  1. Den här boken såg jag på en annan blogg häromdagen och jag är jättesugen på att läsa den! :)

    SvaraRadera