torsdag 11 oktober 2012

Väldigt olika omslag

Jag var inne på cdon nyss och kikade runt lite på alla vackra böcker (är det bara jag som gör sådant för nöjes skull?) och då kom jag över en framsida på City of Lost Souls som jag blev väldigt chockad över:


Vad är det här?! Jag har inte läst denna boken än (har inte ens läst City of Ashes...) men jag har sett mycket av denna bok överallt, men ALDRIG i detta fruktansvärt fula omslag! Det ser så himla amatörmässigt ut! Killen ser ut att vara typ femton år och bara står där och försöker se cool ut och så den där tjejen i bakgrunden som står och viker ut sig!  Vad ska det föreställa egentligen, jag blir inte klok på det?! Och den lila färgen ser bara väldigt b ut, allting känns bara random och hemskt och fel!

Är detta någon slags fan art? I sådana fall borde den i alla fall inte finnas på cdon:s hemsida!

Det är ju den här framsidan som vi alla känner till:


Den har mycket mer sammanhang och passar ihop med resten av serien, är bättre gjord, har bättre modeller, bättre bakgrund, bättre specialeffekter...

Eller hur?!

3 kommentarer:

  1. Det är bara fan art :) Killen på omslaget är skådespelaren Nicolas Hoult och jag känner igen den bilden på honom sedan tidigare. Och Cassandra Clares böcker har hittills bara haft ett omslag, och City of Lost Souls's omslag är ju som bekant den nedre bilden. :) Så du kan andas ut haha ^^

    /Pia - bookrelated.devote.se

    SvaraRadera
  2. Har också hittat det omslaget på Cdon! "Tur" att det bara är fanart då, men lite skumt att det ligger uppe på hemsidan.

    SvaraRadera
  3. Inser att jag måste komma in i bokläsandet igen. Blir lite inspirerad när jag går in här på din blogg. Kram Moster

    SvaraRadera