söndag 14 oktober 2012

En serie som jag följer

Jag och mamma har en högtidsstund varje vecka. Klockan åtta på torsdagar bänkar vi oss framför teven och avnjuter detta program:


Ser ni hur spännande det är? Handlingen är denna, att alla sagofigurer har utsatts för en förbannelse av den Onda Drottningen och har nu hamnat i vår vanliga värld i en stad som heter Storybrooke. Ingen av dem kommer däremot ihåg sina tidigare liv som just figurer i sagor, och när den Onda Drottningens adoptivson får tag på en sagobok och listar ut hur det egentligen ligger till tror ingen på honom. Förbannelsen hindrar alla som bor i Storybrooke att lämna staden, men inget hindrar Emma Swan att kommer till staden där hon får reda på att hon är den biologiska mamman till den Onda Drottningens son och den enda som kan bryta förbannelsen. Om hon bara lyckas tro...

Så spännande! Mamma och jag förfasar oss över tre saker varje vecka:
  1. Hur lång reklamen är.
  2. Att det bara går en gång i veckan och inte varje dag hela tiden.
  3. Hur ofantligt spännande det är.

Även om serien handlar om sagor så är den inte så oskyldig, enligt mig. Inte alls töntig eller barnslig, bara sjukt spännande!

Någon annan som följer Once upon a time? Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Jag har följt serien sedan den började och älskar den. Alla avsnitt är inte riktigt lika bra, men som helhet är det ganska så fantastiskt. Älskar twisterna som de har lagt till sagorna och när de presenterar nya sagofigurer.
    Tycker även att de lyckats bra (än så länge i alla fall) med andra säsongen. Var rädd att det skulle bli lite uttjatat, men som tur är blev det inte så. Gillar det lika mycket fortfarande.

    // Frida

    SvaraRadera
  2. Följt serien från början med, och hade den som förra höstens bästa serie. Min förtjusning har väl mattats av pyttelite (mest för att det finns så mycket bra ute just nu), men det är fortfarande riktigt riktigt bra/intressant. Älskar att man utforskar så många olika sagokaraktärer - och inte bara inom t ex Disney. : )

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen serien! Streamade den via Internet så man slipper reklam! (Y) haha Men visst är den otroligt spännande och twisterna är helt oförutsägbara! Ser framemot till säsong 2! :D

    SvaraRadera