tisdag 2 oktober 2012

En avfärdad tveksamhet och en biblioteksbok

Idag har jag varit på stan och sett en grej! Sett en grej som gjorde mig väldigt glad, något jag inte riktigt väntat mig... Det var...


The Casual Vacancy av ingen mindre än J.K. Rowling!!! Självklart har jag inte missat denna bok men själv har jag faktiskt inte varit helt överdrivet förtjust. Anledningen: det verkar vara en mysdeckare. Och även om det är hon som skriver den så är mysdeckare, eller någon form av deckare över huvud taget, inte min grej.

Därför blev jag så förvånad när jag såg denna helt jättedisplayad i bokhandeln och började tjuta och tog den i mina händer och viftade med ett exemplar framför mina stackars vänners näsor! När jag sett det på internet har jag inte tyckt att omslaget är särskilt fint, men i verkligheten var den det! Den hade en lite matt, mjuk yta och boken var sådär tjock och härlig. Jag kunde inte motstå frestelsen utan slog upp den för att läsa de första meningarna. Och jag gillade det. Jag kände mig väldigt hemma bland Rowlings ord, även om de denna gång beskrev något helt annat mot vad jag är vad vid.

Och där någonstans bestämde jag mig för att jag måste äga den här boken. Jag förstår inte varför jag varit så tveksam, den är ju fin! Ryggen på den är riktigt snygg, den står verkligen ut bland omslagen men efter att ha sett det i verkligheten tycker jag att det är på ett mycket positivt sätt. Jag tycker att typsnittet på J.K. Rowling är sjukt fint!

En bok som jag däremot fick med mig hem var denna:


Tredje delen i Deluxe-serien av Anna Godbersen, Avund! Och detta är nog mitt favoritomslag av de tre eftersom det är min favoritkaraktär på! För detta, mina vänner, kan inte vara någon annan än Diana Holland.


Nu råkar det ju dock vara så att jag började med Härligt oärligt av Ally Carter igår kväll med den är ganska kort så den är nog slut snart. Och då kan jag återuppta bekantskapen med min kära Diana...

1 kommentar:

  1. Börjar värma upp (det uttrycket kanske man inte kan använda på svenska förresten? Det låter jättefel!) för/åt (Nej, det går nog inte på svenska, men strunt samma) omslaget till The Casual Vacancy. Har inte sett det i verkligheten men bara på bilder såhär ser det bättre ut! Är både skrämd av och nyfiken på boken så får se hur lång tid det tar innan jag läser/köper den :)

    SvaraRadera