lördag 20 oktober 2012

Bokidén

Jag har fått en liten förfrågan om att berätta lite om den här bokidén som jag gnällde om för ett litet tag sedan. Och jag är en sådan som gärna håller mina små bokidéer för mig själv (kanske är jag rädd för att någon ska sno idén?) men jag kanske kan skriva lite grand om den, jag förstår ju att ni måste ha blivit nyfikna!

  • Boken ska utspela sig i framtiden, men jag har inte kommit fram till exakt när. Minst 100 år framåt i alla fall.
  • Den kommer vara dystopisk och grundidén är att hela ens liv utspelar sig när man drömmer.
  • Det är den styrande makten i samhället som kontrollerar drömmarna, man kan identifiera rebelliska eller kriminella drag och liknande genom dem.
  • Man har kommit på att det mest ultimata för människan är att sova ungefär tjugo av alla dygnets timmar.

Jag har några fler smådetaljer men de vill jag helst behålla i min lilla bok. Det finns självklart typ hundra stycken logiska luckor att fylla igen (såsom mat, motion och reproduktion) men jag tror att jag kan få ihop det.

Känner mig hur som helst väldigt intresserad av att utveckla denna idé! Dock kommer den få vänta lite eftersom jag håller på med mitt pågående manus och så är jag rätt jättesäker på att det kommer bli en uppföljare till den... Men sedan smäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar