fredag 7 september 2012

Två upphöjt i två

Idag har jag anmält mig till två boktävlingar! Den här och den här. Man kan vinna Rubinröd och två böcker från adlibris för högst tvåhundra kronor, av vilka jag valde Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins och The Gost and the Goth av Stacey Kade. Mycket trevligt.

Något som inte är trevligt är att jag fortfarande är förkyld. När jag är sjuk brukar jag jämt titta på film (hjärnan behöver inte arbeta ett dugg, vilket är skönt) och idag försökte jag titta på Ett porträtt av en dam med Nicole Kidman (en väldigt ung sådan dessutom!). Men, hörni... det gick inte alls bra... Den var filmad så mörk att jag knappt såg någonting och jag förstod därför inte vem som var vem och varför och hur. Efter ungefär fyrtio minuter började jag snabbspola framåt för att se om det skulle komma någonting spännande någon gång. Och så fortsatte jag tills filmen var slut. Det vi kan tyda av det här var att det inte var en särksilt bra film, enligt mig.

En film som jag såg direkt efter och som däremot var väldigt bra var Finding Neverland med Johnny Depp och Kate Winslet. Den var urmysig! Johnny Depp spelade han som skrev Peter Pan och Kate var en änka vars fyra söner inspirerade honom till det. Den var verkligen mysig, dock inte en typisk chic flic-film utan det var mer fokus på barnen och historierna. Den kan jag verkligen rekommendera, och den öppnade upp ögonen för mig om Peter Pans storhet.

PS. Ja, rubriken indikerar matte och det har jag också ägnat mig åt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar