lördag 1 september 2012

Tegelstenar

Min vän har lånat Hunderspelstrilogin av mig, och eftersom de är rätt tjocka så har jag nog inte haft böckerna (eller tja, boken, jag har alla tre i en volym) i hyllan på ungefär tre eller fyra månader. Det gör inget, men ett problem uppstod nu när jag fick tillbaka den, vart ska den få plats?


Jag tycker förresten att min framsida är väldigt snygg, de svenska är inte överdrivet vackra så jag är glad att jag har de som liknar de amerikanska. Observera att bilden är tagen utomhus.

Detta problem fick mig att fundera, vad har jag för übertjocka böcker i mina hyllor? Dessa är vilka jag hittade som jag tyckte kvalificerades:


  1. Hungerspelen, Revolt och Fatta Eld av Suzanne Collins: 951 sidor
  2. The Three Musketeers av Alexandre Dumas: 801 sidor
  3. Elizabeth I av Anne Somerset: 656 sidor
  4. Harry Potter and the Order of the Pheonix av J.K. Rowling: 956 sidor
  5. Borta med vinden av Margaret Mitchell: 1048 sidor
  6. En förtjusande man av Marian Keyes: 734 sidor
Har ni några riktiga tegelstenar i era hyllor? Och har ni läst någon av dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar