måndag 24 september 2012

Skrivande, läsande och Harry Potter

Jag hämtar inspiration till mitt skrivande från böcker. Utan att jag läser andra böcker skulle det nog inte gå så mycket framåt med min egen bok. Och detta är väldigt smidigt när jag har lite över och ska välja mellan att skriva eller läsa, då kan jag rättfärdiga mitt läsande. För om jag inte läste skulle det inte gå bra med mitt skrivande.

När jag säger inspiration menar jag inte att jag tar extrakt från alla böcker jag läser i mitt pågående manus, utan snarare att atmosfären och det härliga med böcker smittar av sig på mig så att jag sedan ska låta det sippra genom mina fingrar till tangentbordet.

Från Google

Appropå mitt skrivande, jag hade en svacka i veckan men det tog jag igen med råge igår när jag satte mig ner och fick ner 3000 ord! Innan jag brukade räkna orden jag skrev vid varje gång så räknade jag med sidnummer, och 3000 ord i detta fall resulterade i tio sidor! Min slutsats är att det kan vara bra att ta pauser ibland och känna att man längtar tillbaka.

Kanske var denna strida ström ord ett resultat av att jag och kära syster såg Harry Potter och den Flammande Bägaren. Och det är nu konstaterat, den fjärde Harry Potter-filmen är den absolut bästa, mest spännande och roligaste av alla åtta som existerar. Den är underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar