fredag 14 september 2012

Potentiella sjuttonårspresenter

Om lite mer än en månad (en månad och åtta dagar) fyller jag sjutton år! Det ska firas med en resa till London (fast den är inte bara för mig, min pappa fyller år på samma dag som mig, min syster tre dagar efter och min mor två dagar innan, det ni!), och så ska en traditionell önskelista produceras från min sida. Och som den fanatiska bokälskare jag är, så innehåller den faktiskt till övervägande del böcker.

Så, jag tänkte göra som Lisa och publicera önskelistan här!








Let's make a list out of them:

  1. City of Ashes av Cassandra Clare (för jag har fortfarande inte läst den, trots att jag läste City of Bones för sjuhundra år sedan!)
  2. Cleopatra's daughter av Michelle Moran (har hört lite om och är nyfiken på, jag behöver mindre paranormal romance och mer historiska YA-böcker tycker jag)
  3. Endlessly av Kiersten White (för att jag älskar denna serie och det är sista boken i den!)
  4. Gravity av Melissa West (detta skulle bli min första sci-fi-bok, och jag är mycket nyfiken, verkar vara ett bra koncept)
  5. Hallowed av Cynthia Hand (jag har inte läst denna uppföljare heller...)
  6. Kissing Shakespeare av Pamela Mingle (som jag sa, mer historiska YA-böcker, är däremot lite osäker på denna, kanske hellre vill ha Juliet Immortal men tycker inte att jag kan önska mig båda eftersom de nästan handlar om samma sak... någon som läst någon av dem?)
  7. Tiger Lily av Jodi Lynn Anderson (såg den på Goodreads för jättelänge sedan, men eftersom den inte verkar prioriteras när jag själv ska köpa, varför inte önska sig?)
  8. Scarlet av A.C Gaughen (för att den verkar så himla bra och folk verkar älska den)
  9. Wampville av Emma Krewald (boken som Emma som fjoronåring fick publicerad, jag är sjukt, sjukt nyfiken!)
  10. Overbite av Meg Cabot (andra delen i en serie, varav jag läste första delen för jättelänge sedan, jag visste bara inte att det fanns en uppföljare...)
Det var det! Någonting att kommentera? Lägga till, ta bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar