lördag 15 september 2012

Nya böcker... igen

Hallihallå!

Jag har köpt böcker igen! På ett second hand (= det var väldigt billigt!) och här är dem:


Den första är Skuggbiblioteket av Mikkel Birkegaard, en bok som jag aldrig någonsin har hört talas om av en författare jag inte visste existerade. Men eftersom titeln innehöll ordet bibliotek var jag lite fast... Efter en snabb överblick av backsidan fick jag intrycket av att det var lite som Dan Browns Da Vinci Koden, typ men med böcker och övernaturligheter med också. Låter mycket bra!

Den andra är Saknad - Gömstället av Jenny Carroll (hon har skrivit en hel del under ett annat namn, kvinnan vi alla känner som Meg Cabot! Eller helt ärligt talat har jag inte förstått om hon heter Jenny Carroll och Meg Cabot är hennes pseudonym eller om hon heter Meg Cabot och det är Jenny Carroll som är pseudonymen...) I alla fall så läste jag denna serie för något år sedan eller två, och de var alla mycket tunna men samtidigt rätt spännande. Inte det bästa jag läst, men helt klart värt att samla på sig. Nu har jag första delen Saknad - Träffad av blixten och nu denna. Och det känns bra!

Nu ska jag läsa i Percy Jackson! Godnatt!

1 kommentar:

  1. För att vara nördig:
    Hennes riktiga namn är Meggin Patricia Cabot, men har använt sig av de båda pseudonymerna Jenny Carroll (då hon gav ut böcker hos olika förlag) och Patricia Cabot.

    :)

    SvaraRadera