söndag 2 september 2012

Månadsavstämning: Augusti


Oj, det är redan september! Och på grund av orienteringstävling och kräftskiva har jag inte kunnat sätta ihop denna månadsavstämning förrän idag, hoppas ni inte har längtat ihjäl er.

Augusti 2012
  1. Den skarpa eggen av Philip Pullman
  2. The Queen of Subtleties av Suzannah Dunn
  3. Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo
  4. Torn av Amanda Hocking
  5. Ascend av Amanda Hocking
  6. Bärnstenskikaren av Philip Pullman

Totalt antal lästa sidor: 1989

Den bästa boken: Bärnstenskikaren utan minsta tvivel! Men om man ska räkna bort livsomskakande upplevelser och räkna med den vanliga mängden man blir berörd av en bok var Ascend också väldigt, väldigt bra.

Den sämsta boken: Queen of Subtleties. Den var nästan dålig. Nästan. Och det är ingenting som jag någonsin brukar vilja benämnda någon av mina böcker som.

Finast framsida: Torn! Inte lika vacker som föregångaren Switched, men nästan…


Se så fina de ser ut i hyllan! Helt underbart! (Och ja, jag har Jellicoe Road, men nej, jag har inte läst den.)

Nu introducerar jag en ny liten punkt på månadsavstämningarna, nämligen:

Totalt antal ord på nuvarande manus: 48 176

Allmänt: Det har varit en mycket bra månad, bortsett från Queen of Subtleties. Trylle-trilogin som jag hade varit lite skeptisk mot innan blev jag mycket kär i och jag återupptäckte den absoluta underbarheten och smartheten hos Den Mörka Materian. Jag tog det lugnt med Bärnstenskikaren eftersom jag ville suga ut så mycket awesomeness som möjligt, och eftersom den var så lång redan tog den ett tag att läsa färdigt, men ack vad den var värd det!

Inför nästa månad: Nu håller jag på och läser The Selection som jag njuter mycket av, efter det kommer jag nog att ta ett av de recensionsexemplar jag har olästa hemma just nu, Järnkonungen eller Delirium. Just nu lutar det år Järnkonungen eftersom den serien redan är färdigskriven och översatt så jag kommer inte behöva vänta. Till skillnad från Pandemonium som inte blivit översatt ännu och den tredje boken inte ens är utgiven på engelska ännu (uppföljaren till Delirium). Annars måste jag nog räkna med att läsande och skrivandet hamnar lite på efterkälken innan jag hunnit hitta en rymt i skolarbetet och alla aktiviteter jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar