söndag 30 september 2012

Månadsavstämning: September

Dags för månadsavstämning!

September 2012

  1. The Selection av Kiera Cass
  2. Järnkonungen av Julie Kagawa
  3. Percy Jackson and the Lightning Theif av Rick Riordan
  4. Rivaler av Anna Godbersen

Totalt antal lästa sidor: 1510

Den bästa boken: Här ligger Järnkonungen och Percy Jackson and the Lightning Theif väldigt lika alltså! Men jag tror jag väljer Percy Jackson, för den kände jag mig mer dragen till direkt. Även om utgången blev på något så när lika bra på båda.

Den sämsta boken: Ingen var dålig denna månad, men sämst var nog... Nej, jag kan inte välja någon. Hoppas ni inte blir arga på mig nu.

Finast framsida: Detta är det ingen tvekan om! The Selection!!! Den är så vacker att jag blir alldeles glad.



Totalt antal ord på pågående manus: 62 404

Antal skrivna ord denna månad: 14 228

Allmänt: En bra månad, fina, trevliga böcker. Och jag vill inte skylla ifrån mig men det var två böcker som drog ner antalet och det var My Name is Memory och Carpentaria. Jag började läsa dem, spenderade väsentlig tid med dem och slutade sedan. Om jag bara valt "rätt" från början kanske jag redan hade läst ut Järnprinsessan (som jag håller på med nu). Jag blev också ganska chockad över att se hur många ord jag skrivit denna månad! Detta var ju den andra månaden jag skrev upp det på det här sättet och jag undrar om det brukar stiga såhär mycket eller om det bara var något tillfälligt. I alla fall så tycker jag att det var bra gjort av mig!

Inför nästa månad: Jag ska läsa ut Järnkonungen och fortsätta med Järndrottningen. Sedan blir det nog någon trevlig engelsk YA-bok och kanske någon trevlig svensk också? Böcker har jag så att det svåra är inte att välja någon bra utan att välja bort alla andra bra! Skrivandet kommer nog gå lite långsammare, jag vågar inte hoppas på så mycket som den här gången. Något jag också borde nämna är att jag fyller år i oktober och eftersom jag önskat mig en del böcker och också kommer åka till London så har jag en kvalificerad gissning som säger att jag kommer få många nya böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar