torsdag 20 september 2012

Litterära iPhone-skal

Hej hörni! Jag tänkte göra ett litet materiellt inlägg här, med iPhone-skal som har någon slags litterär anknytning!


"I'd rather be at Pemberly." Väldigt söt, anspelar på Mr Bingleys mansion i Stolthet och fördom av Jane Austen, som jag har läst och älskat. Den känns lite... som om man fattar den referensen, då får man bli min vän.


"In vain I have struggled. It will not do. My feelings will not be repressed. You must allow me how to tell you how ardently I admire and love you." Mr Darcys kärleksförklaring till Elizabeth i Stolthet och fördom av Jane Austen. Dock tyckte jag det var lite svårt att tyda texten, så den går nog bort...


"I have been meditation on the very great pleasure a pair of fine eyes in the face of a pretty woman can bestow." Ett Mr Darcy-citat till från Stolthet och fördom. Jag gillade detta lite bättre än de andra två eftersom den var blå. Jag gillar ju färg.

"It is a truth universally acknowledged that a single man in possesion of a good fortune, must be in want of a wife." Den väldigt kända första meningen i Stolhet och fördom. I like it! Det är spot on och roligt och vacker på samma gång.



Allas vår Harry Potter. Gör sig även bra som iPhone-skal! Det fanns en massa som anspelade på filmerna, men jag vill hellre ha en som anspelar på böckerna.


Marodörkartan som skal! Vem skulle inte vilja ha det?!


"Happiness can be found even in the darkest of times if only one remembers to turn on the light." Citat av Dumbledore i Fången från Azkaban-filmen.Varför, åh, varför, har jag inte en 3:a?  Hur epic och magiskt och fint som helst!


Hungerspelen. Det finns väl ingen (i alla fall inom bokbloggarvärlden) som inte har hört detta citat? Själv skulle jag inte välja att ha detta eftersom jag inte är så stormförjust i böckerna, men det är ju ändå rätt coolt.


"I love the boy with the bread." Det är ju lite roligt faktiskt.


"Would you tell me, please, which way I ought to go from here?!" "That depends a good deal on where you want to get to," said the Cat. Från Alice i Underlandet. Har inte läst denna än, men citatet känns rätt fint.


Wow. Det här skalet vill jag verkligen ha! Kort och koncist. Inga frågetecken här inte. Jag är en writer.


"Not all those who wander are lost." Okej, jag erkänner: jag har inte läst Sagan om Ringen-trilogin! Men jag har sett filmerna och jag sympatiserar djupt med hela etablissemanget.

Vilken var er favorit? 

5 kommentarer:

  1. Vad många fina! Gillar: "It is a truth universally acknowledged that a single man in possesion of a good fortune, must be in want of a wife."
    Men som du säger: Vem skulle inte vilja ha den med Marodörkartan?
    Nu behöver jag bara en iPhone...
    /Mathilda

    SvaraRadera
  2. Gillar citaten från Pride & Prejudice och de med Harry Potter - speciellt kartan!

    SvaraRadera
  3. MARODÖRKARTAN. Och Tolkien-citatet, åh. Sistnämnda ett av mina absoluta favoritcitat så massa kärlek!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga skal! Var hittade du dessa?! :D

    SvaraRadera
  5. Var hittade du dessa skal? Är på jakt efter ett nytt! :)

    SvaraRadera