onsdag 5 september 2012

En liten uppdatering

Idag har jag varit hemma från skolan på grund av förkylning (inte kul), men detta har resulterat i att jag har hunnit tillbringa lite tid med Järnkonungen (vilket är ganska kul). Jag har nästan kommit till hälften och jag tycker att den är bra. Lite creepy, men på ett bra sätt. Om detta var en film skulle jag tycka att den var sjukt obehaglig men jag gillar det i bokform!

Dessutom trillade en annan mycket trevlig sak ner i brevlådan, nämligen ett nummer av tidningen Skriva! Jag har sett denna på lite bloggar här och där och när det dök upp ett erbjudande om att man kunde köpa gamla nummer på internet ville jag beställa några. När jag berättade detta för min mamma sa hon: "jag har redan beställt den där åt dig." Gissa hur glad och överraskad jag blev! Tack!

Den är nästan helt utläst och den är mycket, mycket lovande och inspirerande! Synd är bara att just detta nummer handlar om deckare (en genre som jag inte är särskilt förtjust i) men jag tänker sluka allt som finns i denna, för all kunskap är ju bättre än ingen kunskap, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar