lördag 29 september 2012

En enastående upptäckt!

Jag måste få delge er någonting! Någonting som slog mig när jag tittade på Harry Potter och Fenixorden alldeles, alldeles nyss.

Ni vet Professor Trelawney? Den smått (allting är relativt!) virriga Spådomskonstläraren som är nära att bli utslängd av Umbrigde? (Här har ni en bild om ni har svårt att dra er till minnes...)


När jag tittade på filmen nyss så gick det upp ett ljus för mig! Jag hade sett henne någon annanstans, och det var inte länge sedan. Emma Thompson, som spelar Trelawney, är nämligen med i filmatiseringen av Sense and Sensibility och spelar Elinor Dashwood!!!


Ser ni?! Jag förstår inte egentligen hur jag kunde se likheten mellan dessa två, men det var något väldigt bekant med Trelawney (bortsett från att hon är just Trelawney) och så slog detta mig! Hur underligt och roligt och suspekt är inte detta?

Det är samma med Bellatrix Lestrange. Innan Helena Bonham Carter riktade in sig på att göra bissarra Tim Burton-filmer så gjorde hon en film som heter Ett rum med utsikt, och då såg hon minsann ut såhär:


Lite skillnad mot i Harry Potter, eller vad säger ni?


Nej, nu måste ni får något trevligt att somna till (jag tycker faktiskt att Bellatrix är väldigt distressing...) så här får ni en liten bild på Luna Lovegood för jag tycker hon är söt! Godnatt!


PS. Detta var visst mitt 200:ade inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar