söndag 16 september 2012

Disney-filmer!

Idag har jag gjort en massa jätteroliga saker, men den saken som jag mest tyckte hörde hemma här var att jag tittat på en Disney-film ihop med en av mina kära vänner!

Jag tittade extremt mycket på Disney när jag var liten. Men när den tekniska revolutionen sopade bort VHS:en så försvann all min tillgång till dessa underverk. Min syster håller dock på att samla alla gamla godingar på dvd så snart kommer mitt liv att vara komplett igen. Vi tittade på Pocahontas 2: Resan till en annan värld. Nostalgi på MYCKET hög nivå!

De filmer jag tittade på mest under min uppväxt var Tarzan, Mulan, Herkules, Altantis och Lejonkungen... tror jag (jag förde inte direkt protokoll). De var bra då, jätteroliga och braiga. Men nu när man är lite äldre så inser man hur infernaliskt fantastiskt och jättebra de faktiskt var! Skämt och referenser som man inte förstod då förstår man håller på och skrattar på sig. Det är sjukt skickligt att göra så att en sexåring kan uppskatta en film lika mycket som en sextonåring. Det tycker i alla fall jag.

Och musiken! Det är så man får gåshud! Särskilt denna fick mig att bli alldeles så där underbart nostalgisk och tårögd...

1 kommentar: