måndag 10 september 2012

Att skriva för att bli utgiven


Jag känner mig väldigt inspirerad just nu! Jag klickade in hos Tova och såg detta inlägg om unga författare. Det var en  tjej som fått sin femhundra sidor långa bok publicerad vid fjorton års ålder! Jag är så himla avundsjuk! Grejen är (om vi antar att man får bli utgiven bara man skickar in ett manus) att jag också skulle ha kunnat ha en bok utgiven nu och det gör mig så himla peppad så att det spritter i mig!

Jag säger alltid att jag vill bli författare, men ibland glömmer jag vad det innebär... Att ge ut böcker! Tänk er att hålla i ett par hårda pärmar, med ord i uti, ord som du har skrivit, med en framsida som är så vacker att du nästan smälter. Jag vill det så mycket! Jag vill inte bara bli författare, jag vill bli publicerad också!

Detta har verkligen satt fart på mig, jag behövde en påminnelse över varför jag försöker (observera försöker) skriva femhundra ord varje dag. Jo, jag gör det för att det jag skriver sedan ska bli en bok som kanske skulle kunna bli utgiven. På riktigt.

Och det hade jag nästan glömt.

1 kommentar:

  1. Det är jätteroligt när du skriver inlägg om just att skriva! Fortsätt gärna med det och att berätta hur det går för dig :) Jag har själv inte haft någon riktig skrivlust på länge men åh vad jag vill få inspiration och hitta någon historia i tankarna som jag vill utveckla och skriva ner!

    SvaraRadera