söndag 5 augusti 2012

Saker att säga

Hej! Jag har kommit igång med skrivandet nu igen (hurra!) och därför ligger min prioritet där just nu. Jag passerade hundra sidor idag! Jag är mycketmycket glad och ser fram emot vad som ska hända härnäst!

Jag läser dock också en hel del i Queen of Subtleties och jag hyser mycket blandade känslor för den... Jag tror inte att jag tycker om den så mycket, men den är väldigt lätt att läsa och är förhoppningsvis utläst imorgon eller i övermorgon.

Jag kan kanske också ta och förklara vad subtleties är för något (bara för kul), eftersom jag själv inte hade en aning innan jag började läsa. Jag trodde att det betydde subtiliteter, som i subtil (om det ens går att böja det ordet på det sättet), men ack vad fel jag hade... Till hälften handlar denna bok om en konfektör(ska) och hon gör subtleties i marsipan och socker. Man gör till exempel en blomma och så färgar man den, då blir det subtleties. Det kan också vara en svan eller ett skepp eller en människa, typ vad som helst!

Då kanske ni har lärt er något nytt idag!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar