onsdag 1 augusti 2012

Månadsavstämning Juli


Nu är det augusti! Och eftersom juli har passerat är det dags för en månadsavstämning. När jag kollade igenom arkivet så hittade jag inte någon för juni… Gjorde jag verkligen någon för juni, eller glömde jag det?

Juli 2012
  1. Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
  2. Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell
  3. Välkommen hem av Johanna Lindbäck
  4. Pride and Prejudice av Jane Austen
  5. De imperfekta av Tom Rachman
  6. Guldkompassen av Philip Pullman

Detta var vad jag läste i form av ”vanliga böcker”. Jag har ju också konsumerat en del lättlästa Hegas-böcker till jobbet, så jag tänker ha med dem i en annan lista:
  1. Flodvägen av Anne Rooney
  2. Vid hennes sida av Dennis Hamley
  3. Vad andra inte ser av Gillian Philip
  4. Skelettpojken av Anne Rooney
  5. Förrädaren av Leif Jacobsen
  6. Ligan av Thomas Dömstedt
  7. Anna och Ronja – Kärleksplanen av Benite Bratlund
  8. Jag är världen av Mårten Melin
  9. Adam och koderna av KG Johansson
  10. Fullmåne av Ewa Christina Johansson
  11. Skoterfärden av Lena Stiessel
  12. Våga ringa av Åsa Storck
  13. Amulett – Bok 1 Stenväktaren av Kazu Kibuishi
  14. Spegelns hemlighet av Ewa Christina Johansson
  15. Trasig av Mårten Melin

Dessa böcker kommer jag inte ta med i den övriga statistiken eller bedömningen (jag ville mest ha med det för att det ser så massivt ut med så mycket böcker trots att ingen av dem knappt var över tvåhundra sidor och hade typ sexton punkter).

Totalt antal lästa sidor: 1887

Den bästa boken: Guldkompassen. Den blev återupptäckt som en av de bästa böcker jag någonsin läst. Men Pride and Prejudice var också en jättefin upplevelse att läsa första gången!

Den sämsta boken: Ursäkta att man vill bli lite älskad eller De imperfekta. Ingen av dem var särskilt dålig, men de var i botten av denna månads skörd.

Finast framsida: Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo. Jag kände mig mest dragen till den.


Allmänt: Bra månad eftersom jag fick läsa på jobbet. Annars så är jag mycket nöjd med böckerna jag har läst. Pride and Prejudice tog ett tag att läsa vilket fick läsflowet att stanna upp lite, men det gjorde inget, den var ju så bra!

Inför nästa månad: Jag har lite grand kvar på Den skarpa eggen, uppföljaren till Guldkompassen, och jag gissar att även Bärnstenskikaren kommer komma med i nästa månads statistik. Annars är jag jättesugen på att ta tag i någon bok från min adlibrisbeställning. Och kanske att jag börjar med någon riktigt massiv klassiker, typ Borta med vinden. Men det är inget jag kommer lova, vi får se!

Hur har det varit med läsningen för er i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar