onsdag 15 augusti 2012

Grejer jag har gjort idag

Idag har jag gjort grejer minsann! Nu ska ni få höra...

Jag och min mor har varit på stan idag (jag körde dit!) och där har jag gjort en massa nödvändiga grejer som är tråkiga men behöver göras. Sedan köpte jag en kalender (vilket jag i alla fall tycker är roligt)! Jag hade några kriterier, nämligen att hela veckan skulle rymmas på ett uppslag och att den inte skulle vara för liten och att varje dag hade tillräckligt med plats för mycket att skriva på.

Och så skulle den helst vara snygg utvändigt också... Detta blev resultatet:



Mycket nöjd, denna kommer verkligen komma till användning! Jag är en sådan person som helst tar med sig sin kalender överallt för att kolla datum och se vad som händer i veckan. Sedan häromdagen när jag och mor var och handlade mat så införskaffade vi också lite blyertspennor och bläckpennor i olika färger, jag är alltså materiellt sätt redo förskolstarten nu!

En annan grej som jag gjorde idag var att klippa håret, och det är ju också någonting som brukar tyda på terminsstart, vare sig det är höst eller vår. Jag känner mig faktiskt rätt glad över att börja skolan igen, få lite rutin och nya intryck i huvudet.

Hur är det för er? Ser ni fram emot att börja studera/jobba igen efter sommaren, eller är det bara jag som är störd?

1 kommentar:

  1. Du är inte störd - jag önskar att jag hade en skolstart att se fram emot! Det är så underbart, och jag älskar pennor, block och kalendrar och allt sånt där!

    SvaraRadera