lördag 11 augusti 2012

Fina strumpor, en modig vän och ESC

Igår var jag med en av mina kära kompisar, och då råkade det bli så att jag fick med mig en bok av henne hem. Den heter Den förbjudna liljan och är skriven av Sarah Singleton. Jag hade aldrig hört talas om den tidigare men den verkar bra, kanske lite middle grade men sådana böcker kan också vara riktigt mysiga!

Detta är dess utseende (observera mina fina strumpor):


Jag kommer att ha denna hemlånad i ett helt år. Då kanske ni undrar varför, då säger jag: min kära kompis ska åka på ett utbytesår till Ungern! Hon åker på onsdag och faktum är att hon har en blogg som hon skriver om detta på, och detta är en länk till den! Hon är en jättehärlig tjej, mycket modig och rolig, definitivt värt att titta in och läsa!

En annan sak som har ockuperat mina tankar några dagar är en skiva som jag har köpt! Och den tänker jag visa för er nu:


Den officiella Eurovision-skivan för i år! Den går på repeat i mitt rum nu, jag älskar't! Jag är något av en Eurovision-nörd. Finalen är en högtidsstund för mig och min kära syster, som betygsätter alla nummer efter en mall som vi satt ihop. Det är jätteroligt!

Musik är ju så underbart!

PS. Faktum är att Euphoria går i bakgrunden nu. Jag och syster ska definitivt göra vårt bästa för att titta på finalen i Sverige i år, men, ja... det är dyrt.

1 kommentar:

  1. Jag är också något av en Eurovision-nörd!! Har många år tyckt att det är lite roligt att kolla på, men nu i år när det var i full gång var jag helt besatt ;). Jag lyssnade på alla låtarna så mycket extremt mycket att jag vet precis vilken låt som hör till vilket land, och jag och några kompisar gjorde listor på hur finalen skulle sluta. Så kul att Sverige kommer att hålla i det nästa år! Får nog se det hemifrån dock, men jättekul ändå ju:D
    /Mathilda

    SvaraRadera