tisdag 7 augusti 2012

En mini-book haul

Jag har inhandlat böcker idag! Eller för att rätta mig själv, bok. Det finns ett Röda Korset i min stad och där var det idag 50 procents rea!!! På priser som redan är galet låga. Men, konstigt nog så inhandlade jag då bara singularis bok. Och så här ser den ut:


När jag först såg framsidan såg jag ju såklart hur fin den var, sedan insåg jag att jag inte förstod vad det var för titel... Efter ett tag kunde jag och min vän utläsa Exodus. Den handlar om en femtonårig tjej som heter Mara Bell och alltid levt på en enslig ö och att fiskare nu har rapporterat om att man inte längre såg fastlandet. Vattnet fortsätter stiga och Mara finner ledtrådar som verkar leda till att en ny värld har skapats högt ovanför havet. Året är 2099 och världen håller på att drunkna.

Det verkar inte vara en ungdomsbok, även om huvudpersonen är femton, det ser inte ut som en sådan. Handlingen kan vara varken en vuxen- eller ungdomsbok... Jag är inte säker. Vi får se, jag är ovanligt nyfiken på denna bok! Och det kanske också kan vara intressant för er att få veta priset på denna eminenta bok? 3 kronor.

Sedan var jag med en annan vän igår och där fick jag syn på något i hennes bokhylla. Nämligen denna:


Jag har ju läst Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo tidigare och jag var nyfiken på denna hennes debutroman. Omslaget är väldigt speciellt men det som jag tycker är bäst med hennes bokomslag är baksidorna! Jag tycker faktiskt att baksidorna på böcker får alldeles för lite uppmärksamhet, de kan ibland vara mycket finare än framsidorna...

1 kommentar:

  1. Oh Exodus verkar ju väldigt spännande och riktigt nice att den bara kostade tre kronor! ^^

    SvaraRadera