torsdag 26 juli 2012

Rensning och ny header

Jag har tillbringat förmiddagen med att rensa i mina bokhyllor, ta bort sådana som jag inte vill ha (läs: sådana jag aldrig kommer att läsa även om jag vill ha dem kvar och kan få tag på biblioteket) och se till att det finns plats till alla. Förutom låg nästan alla böcker ovanpå varandra i högar för att så många som möjligt skulle få plats, men nu...!




Alla står upprätt (bortsett från Harry Potter, men det gör inget) och det finns till och med lite plats över! Det känns lite underligt, men jag fyller säkert tomrummen snart, frukta ej! Detta faktum kom sig ju dock av att jag har rensat ut en del böcker. Sorgligt. Här är högen:



En del tror jag att jag ska ge till Röda Korset eller Myrorna eller någon annan second hand-affär (vilket ändå är vart jag har fått tag på de flesta böckerna här), en del tänker jag ge bort som är i gott skick och en resten ska återbördas till mammas och pappas bokhylla i vardagsrummet. Det händer nämligen att jag går och tar böcker där som jag tittat länge på och jag är nyfiken på och som sedan glöms bort och hamnar i min ägo. Men nu är den tiden slut, jag ska bara ha mina egna böcker i mina hyllor. Annars får det inte plats...

Något som jag också har gjort är rensa på min finhylla (även känd som headern på denna blogg) och ni ser resultatet i form av headerbilden som finns där nu. Fint? Det tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Är det favoritböckerna som hamnar på finhylla eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp :D De kan kvalificera sig om de har väldigt snygga omslag också ;)

      Radera