söndag 1 juli 2012

Månadsavstämning Juni


Nu är det juli! Gud, vad tiden går…

Juni 2012

1. Unearthly av Cynthia Hand
2. Tidvatten - När jorden svämmar över av Helen Dunmore
3. Själlös av Gail Carriger
4. Switched av Amanda Hocking
5. Matchad av Ally Condie
6. Entwined av Heather Dixon
7. Häxskolan av Emily Gould och Zareen Jaffery

Den bästa boken: Själlös eller Matchad eller Enwtined. De var alla mycket bra och underhållande och speciella på sitt eget sätt. Och Unearthly var också bra förresten! Vilken fin månad det har varit…


Den sämsta boken: Tidvatten, utan tvekan. Den var rätt dålig... Jag blev besviken på Switched, men den var inte dålig. Och Häxskolan hade jag inga förväntningar på så jag kunde inte ens bli besviken.

Finast framsida: Jag har varit så fullständigt kär i Switched ända sedan jag såg den för typ ett halvår sedan så det känns rent av elakt att inte säga den.


Allmänt: Oj, vad många böcker jag har läst! Det kanske inte är något slags fenomenalt rekord, men för mig är detta många, så jag är mycket nöjd. Och alla utom en har varit bra! Och fem var varit väldigt bra och fyra har varit nästan fenomenalt bra! Jag tackar sommarlovet (och korta, relativt lättlästa böcker) för denna utomordentliga statistik.

Inför nästa månad: Jag läste ut ett recensionsexemplar idag och det var på gränsen om det skulle komma med här, men det blir nästa månad istället. Jag kommer jobba två veckor denna månad och åka till Prag en vecka och jag kan inte riktigt förutsäga hur mycket jag kommer orka och hinna läsa. På köpfronten så håller jag på och filar på en adlibris-beställning innehållande en hel del vilket är mycket, mycket roligt!

Har ni haft en bra bokmånad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar