söndag 29 juli 2012

Hängmattsläsning och semester


Efter att ha kollat runt på lite bokbloggar så kan jag nog konstatera att ganska många av oss har tagit lite semester. Man kanske kan tro att det är ologiskt eftersom de flesta har sommarlov eller semester någon gång under sommaren så inläggen borde peppra på och kreativiteten och engagemanget flöda över bokbloggosfären, men, sanningen är nog att på sommaren så plingar vänner och andra åtaganden på dörren och kräver uppmärksamhet. Så har det i alla fall varit för mig denna sommar (mitt subtila sätt att förklara för er varför jag inte varit överdrivet aktiv de senaste veckorna).

Min dag har delvis tillbringats ute i den ovanliga solen tillsammans med Lyra och Will i Den skarpa eggen. Jag har kommit ungefär hundra sidor och den är bra och mucho intressant, men jag väntar fortfarande på den där explosionen av wow-het och besatthet som jag vet borde infinna sig snart när jag kommit in i historien mer. 


Här har jag legat och läst idag, och i bakgrunden syns ett parasoll och där mellan en björk och en tall har en grön hängmatta hängt där jag också spenderat tid.

Vart läser ni någonstans på sommaren? Har ni något favoritställe? Kanske som mig, i hängmattan eller på studsmattan?

PS. VARFÖR blir det vitt bakom texten? Jag förstår inte detta, har någon annan råkat ut för detta, eller är det bara jag?

2 kommentarer:

  1. Man kan ju ändra så att man får sådan färg bakom texten, där man ändrar den borde man ju också kunna ta bort den...

    Jag tycker om att sitta på glasverandan och läsa, särskillt när det regnar, det är mysigt.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland när det blir sådär hjälper det att skriva om texten men det är ju himla drygt att behöva skriva om samma sak en gång till... Det borde finnas ett smidigare sätt!

      Mys! Om jag haft en sådan skulle det nog vara ett av mina favoritställen också ;)

      Radera