söndag 1 juli 2012

Day 7: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg.


Day 7: Least favorite professor.


Det är ju nästan så att jag har svarat på den här frågan här... Men, men, jag får komma på någon annan som jag ogillar.


Umbridge är ju en riktig häxa (oho, vilken roligt skämt!). Så ofantligt irriterande och hemsk att det nästan inte ens är värt att motivera. Filtch är också rätt dryg, men eftersom han bara är vaktmästare kvalificeras han nog inte i denna kategori...


Det står lite still, så det får bli Umbridge. Här nedan finner ni en av anledningarna:



Imorgon blir det: Day 8: Favorite subject.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar