lördag 21 juli 2012

Day 25: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg. 


Day 25: Favorite Dursley.

Mrs Dursely, Petunia. Hon är ju en ragata men det där som avslöjas i sista boken (var det i sista?) får henne verkligen att bli mycket intressant. Att hon och Dumbledore har brevväxlat i alla år. Det är sannerligen mycket intressant... Synd att man inte får reda på så mycket mer om det, det hade varit så otroligt spännande att få veta vad de hade pratat om.


Vad hade hon för motiv med deras korrespondens? Vad ville hon veta? Vad berättade Dumbledore för henne? Avskyr hon verkligen Harry så mycket som det verkar? När de ska ta farväl och aldrig ses igen i sista boken så öppnar hon ju munnen och det verkar som om hon ska säga någonting, men hon ändrar sig... Vad skulle hon ha sagt?


En mycket outgrundlig karaktär...


Imorgon blir det: Day 26: Favorite wand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar