fredag 20 juli 2012

Day 24: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg. 


Day 24: Your own patronus.


Humm... Min syster och jag har diskuterat förut vad vi skulle vara för hundar (om vi nu på något magiskt vis skulle bli sådana) och då kom vi fram till att jag skulle vara en cocker spaniel. De har oftast lockigt hår (precis om jag då) och så är deras öron långa och floppriga (det har inte jag, men det draget känns ändå som mig på ett hundigt sätt).


Dock är jag inte säker på att det skulle vara en hund som skulle vara min patronus... De är så hoppiga och glada och busiga och kramgoa och sällskapssjuka jämt, och det kan jag inte helt påstå att jag är. Fast patronusarna kanske egentligen inte har så mycket med ens egna egenskaper att göra? Det kanske bara blir det djuret som matchar en själv och inte som har liknande egenskaper? Opposite attracts?


Jag har det! En hare! En hare är lite skygg för människor men ändå en sådan som kan komma nära och nosa i folks rabatter, hoppa genom bostadsområden men inte vilja bli överraskad. Och så har den också långa öron...


Luna Lovegood har också en hare som patronus, och jag kan gärna erkänna mig själv vara lite lik henne!




Imorgon blir det: Day 25: Favorite Dursley.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar