måndag 16 juli 2012

Day 20: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg.   


Day 20: Funniest moment.


Hm... En svår en. Men jag kommer ihåg när jag läste sista boken, när George kommer hem ifrån att ha avlett Dödsätarna från att ta Harry när han färdades från Dursleys hus och hans öra har blivit avsprängt. Mr Weasley frågar honom hur han mår och George svarar: "Slagen till slant. Jag är en slant, en gammal ettöring. En ettöring, fattaru Fred?" "Beklämmande", säger då Fred till George. "Beklämmande! Med all världens öronrelaterade skämt inom räckhåll, och så kommer du dragandes med en ettöring!"


Det tycker jag var väldigt roligt. Först förstod jag inte men när poletten trillade ner få fick jag göra en paus i läsandet för att skratta. Tvillingarnas fina jargong skiner igenom och det hela är väldigt fint bara.


Imorgon blir det (om allt går väl med tidsinställningarna: Day 21: Most emotional moment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar