onsdag 11 juli 2012

Day 16: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg.


Day 16: Favorite Hogwarts house.


Hufflepuff. Och då resonerar jag på det viset att jag tar det som jag själv tror att jag skulle hamna i. Gryffindor är ju coolt, men mod är nog inte en utmärkande egenskap för mig. Då är Rawenclaw närmare mig med sina ambitiösa och studieinriktade elever. En sådan skulle jag kunna vara. Slytherin är inte ett alternativ, jag är verkligen inte särskilt ondsint och slug av mig.


Nej, det finns en charm med Hufflepuff tycker jag. Alla är välkomna och ingen speciell egenskap krävs vilket gör att det blir en salig blandning elever. Det tycker jag låter mycket mysigare och trevligare än något av de andra elevhemmen, där alla verkar vara rätt så lika. Och likhet kan ju vara bra i sig, men jag vill gärna umgås med människor som har olika egenskaper och karaktärsdrag. Där alla kan vara lite hur de vill, för de har samhörigheten utan att behöva vilja passa in i någon särskild mall.


Dessutom gillar jag gult...


Imorgon blir det: Day 17: Favorite animagus.

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt, jag har också tänkt att jag skulle hamna i Hufflepuff! Det är trevligt med olika vänner. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då skulle vi ju hamna i samma, vilket precis var vad jag hoppats med olika vänner! ;D

      Radera