torsdag 5 juli 2012

Day 11: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg. 


Day 11: Most handsome character.


Om jag ska var ärlig så var den första jag tänkte på Ginny. Jag tycker att hon är mer handsome än söt på något vis. Hon är bestämd och tuff, och hennes styrka gör att det nästan känns som en förolämpning att kalla henne "gullig". Jag tycker att hon passar som handsome.

Om vi då ska välja någon manlig handsome karaktär så väljer jag nog Cedric Diggory. Han är populär och tjejerna trånar efter honom, han är nog vida känd som just handsome på Hogwarts. Även om han inte varade särskilt länge så var ju Cho extremt upprörd över honom lång tid efteråt, vilket bekräftar honom som något åtråvärt, och därmed handsome. Och ja, jag tycker att Robert Pattinson är snygg och passar bra i den rollen. End of story.

Jag märker att jag bara har valt unga karaktärer, även om handsome är ett ord som jag förknippar med lite äldre människor. Och jag menar inte det på något konstigt sätt. Jag upplever det bara som att handsome är en benämning som man förtjänar, det kan ta lite tid att uppnå den, vilket naturligt gör att människor som kan benämnas som handsome är lite äldre.

Imorgon blir det: Day 12: Most beautiful character.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar