onsdag 4 juli 2012

Day 10: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för eventuella spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg.    


Day 10: Favorite shop in Diagon Alley


Fred och Georges butik är ju extremt charmig, Weasleys Vassa Varor. Fast det är nog mer för att det är just tvillingarna som driver den... Den påminner ju om Zonkos butik för skämtartikar och vad jag har hört av den så är det nog inte direkt stället jag skulle hänga på. Men Weasley-tvillingarna är ju underbara.


Det finns ett ställe till som jag tycker verkar trevligt. Floreans Fortescues glassbar där Harry fick gratis glass i början på tredje boken. Det skulle inte sitta fel direkt!


Förresten, jag har kommit på det! Det måste ju vara Flourish and Blotts! Det är ju en BOKAFFÄR!


Jag väljer Flourish and Blotts. Big time!

Imorgon blir det: Day 11: Most handsome character.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar