söndag 8 juli 2012

Bokbeställning!

Här kommer en beställning från adlibris lastad:

  • Selection av Kiera Cass
  • Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor
  • Changeling av Philippa Gregory
  • Torn av Amanda Hocking
  • Ascend av Amanda Hocking
  • Grave Mercy av Robin LaFevers
  • Divergent av Veronica Roth
  • The Pledge av Kimberly Derting

Jag tog också med i beställningen en födelsedagspresent till en vän, Hades av Josephine Angelini, men eftersom den inte var till mig får den inte vara med på listan.

Jag är mycket mycket nöjd med böckerna, det enda jag är lite ledsen över är att jag inte tog hardback versionen på The Pledge som jag tycker är mycket snyggare... Snålheten satte in lite grand.

Hardback
Paperback
















Jag ställdes också inför ett litet problem. Jag ville beställa andra delen i The Mortal Instruments av Cassandra Clare, City of Ashes, men den fanns inte i rätt upplaga!

















Det fanns bara i den vänstra, och den tycker jag är rätt ful... Dessutom har jag påbörjat serien med den upplagan som är till höger och jag vill inte ha omatchat. Jag ville också ha andra delen i Unearthly-serien av Cynthia Hand, nämligen Hallowed, men den fanns bara som harback ännu och jag har Unearthly i paperback. Och jag ville inte beställa den brittiska upplagan (även om den var paperback och mycket billigare) för då skulle det se konstigt ut i bokhyllan! Nej, jag får allt snällt vänta på att City of Ashes ska börja säljas i rätt upplaga och att Hallowed ska komma i paperback.

Ps. Jag har sett City of Ashes på Akademibokhandeln men då kostar den 139 kronor! Det är lika mycket som två böcker i samma format kostar på internet! Frågan kanske är om det inte är värt det i alla fall...

5 kommentarer:

  1. Kanske kan du köpa City of Ashes i rätt format på Amazon eller Bokus eller varför inte underskattade CDon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt! Jag som trodde att jag letat överallt, vad hittar jag om inte rätt framsida på bokus? Nackdelen är att den kostar lite, lite mer men där är det värt ;) Tack för uppmaningen :)

      Radera
  2. Vad roligt att du tyckte om mitt inlägg! Jag hade grubblat länge på det innan, och bestämde mig för att skriva ett inlägg om det i hopp om att inspirera och väcka idéer och tankar hos andra, vilket jag verkar ha lyckats :)

    Jag köpte City of Ashes och hela den serien för tre år sen, och jag tror priset var ungefär 130kr/bok på PocketShop. Annars så är det alltid bra att köpa på engelska nätbokhandlar, eftersom de följer priset som är "instämplat" på bokens baksida. Ett tips till nästa gång man beställer böcker... :)

    /Pia, theneverend.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lyckades hos mig! Det är alltid väldigt intressant att höra vad andra tycker och tänker om sådant som man själv funderar på, en väldigt bra sak med bokbloggsvärlden :D

      Jag visste inte ens att PocketShop existerade! Vilken miss från min sida, tack så mycket för tipset ;)

      Radera