onsdag 27 juni 2012

Day 3: 30 Days of Harry Potter

Jag varnar er för spoilers! Jag tänker mig denna utmaning som ett slags sätt att visa världen (nåväl, kanske inte hela världen direkt, men några stycken) vart någonstans jag står i Harry Potter-frågor och att den mer är tänkt till sådana och att den mer är tänkt till sådana som redan läst böckerna och vill ta del av andras åsikter. Alltså tänker jag inte vakta min tunga (...eller fingrar) för spoilers när jag skriver dessa inlägg. 


Day 3: Favorite character.


Harry Potter är ju ett lite uppenbart svar, och självklart älskar jag honom, men det känns onekligen som att alla redan är medvetna om hur bra han är. Jag finner det min plikt att föra fram någon annan, mindre välkänd, karaktär i ljuset så. Låt mig tänka lite...


Jag tycker att Luna Lovegood är riktigt cool. Hon är verkligen speciell och underlig. Det finns inte mycket som är main streem eller "vanligt" med henne och det tycker jag är väldigt roligt. Hon är inte heller framställd på ett karikatyraktigt sätt, som något slags parodi på någon som skulle vara underlig. Det känns inte heller som om hon blev instängd i storyn för att det skulle vara rolig med en skum människa, utan helt enkelt att hon fanns på Hogwarts och hade en roll att spela. Hon behövdes, och inte för att man skulle skratta åt henne (enbart, hon är rätt rolig).


Hon är som hon är, löper hela linan ut och är sig själv utan att bry sig om vad andra tycker. Och det tycker jag är coolt!


Okej, nu kanske det inte blev någon särkskilt okänd karaktär, men jag är nöjd med mitt val. Några andra namn som är värda att nämnas i förbifarten är, Bill Weasley, Professor McGonagall, Xenophilius Lovegood, Miranda Goshawk, med mera, med mera...


Imorgon blir det: Day 4: Favorite villian.


PS. Har ni märkt att mellanrummen mellan styckena har blivit bredare? Det är ett enkelt slag på enter, men av någon anledning har avståndet ändrats, är det bara jag som har upptäckt detta eller har andra som har blogger upptäckt samma fenomen?


PS2. Detta var mitt hundrade inlägg! Yeay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar