lördag 23 juni 2012

30 Days of Harry Potter


Hej på er! Jag klickade mig själv in på denna blogg igår och såg något som gjorde mig intresserad. Nämligen 30 Days of Harry Potter. Jag har sett sådana här "30 days of..." cirkulera bland bokbloggar men aldrig har jag antagit något liknande själv. När jag däremot läste igenom dagarna så insåg jag att jag inte kunde låta denna "30 days of..." slip through my fingers.

Jag är en äkta Harry Potter-älskare och jag och systeryster brukar jämt dra citat ur boken eller recitera långa passage så fort det passar. Det känns som om jag har något att bidra med till Harry Potter-världen, vilket är anledningen till att jag antagit denna utmaning!

Här är schemat:

Day 1: Favorite book in the series.
Day 2: Least favorite book in the series.
Day 3: Favorite character.
Day 4: Favorite villain.
Day 5: Saddest moment.
Day 6: Favorite professor.
Day 7: Least favorite professor.
Day 8: Favorite subject.
Day 9: Least favorite subject.
Day 10: Favorite shop in Diagon Alley
Day 11: Most handsome character.
Day 12: Most beautiful character.
Day 13: Most missed dead character.

Day 14: Favorite book cover.
Day 15: Favorite Tri-Wizard Tournament challenge.
Day 16: Favorite Hogwarts house.
Day 17: Favorite animagus.
Day 18: Favorite unforgivable curse.
Day 19: Favorite horcrux.
Day 20: Funniest moment.
Day 21: Most emotional moment.
Day 22: Aspired Quidditch position.
Day 23: Whose pantronus is your favorite?
Day 24: Your own patronus.
Day 25: Favorite Dursley.
Day 26: Favorite wand.
Day 27: Favorite magical ability.
Day 28: Favorite death eater.
Day 29: Favorite Hogwarts portrait.
Day 30: Favorite spell.

Detta kommer med all säkerhet hålla mig motiverad att göra inlägg  med tanke på att det finns mycket annat på sommaren som pockar på ens uppmärksamhet.


Jag önskade mig alla böckerna på engelska och fick dem i en fin låda och denna utgåva. Mycket fin tycker jag! Dessutom ser ni Harry Potter och Hemligheternas Kammare till vänster. Jag håller på att samla på mig böckerna inbundna på svenska och har än så länge bara kommit till tvåan... Ettan har jag på min eminenta hylla som jag även har som header.


2 kommentarer: