torsdag 31 maj 2012

Månadsavstämning Maj


Maj går ut i morgon, så jag tänkte göra månadsavstämningen nu!

Maj 2012
  1. Niceville av Kathryn Stockett
  2. De utvalda – Monstrets dotter av Kristin Cashore
  3. Systrar i jeans – Tredje sommaren av Ann Brashares
  4. Systrar i jeans – Fjärde sommaren av Ann Brashares

Totalt antal lästa sidor: 1874

Den bästa boken: Samvetet säger Niceville men hjärtat säger Monstrets dotter. De var bra på helt olika sätt och båda bör nämnas i detta sammanhang!

Den sämsta boken: Ingen var dålig denna månad. Jag tänkte ett tag skriva Systrar i jeans – Tredje sommaren, men när jag började fundera klarade jag inte av det. Alla var väldigt bra!

Finast framsida: Jag gillar verkligen Nicevilles… Men Monstrets dotter är också häftig. Och Systrar i jeans-böckerna är också fina… Oj, vad jag var velig denna månad! Nej, låt oss säga Niceville.


Allmänt: Väldigt bra månad. Jag är nöjd med läsningen, även om jag har annat som har pockat på min uppmärksamhet, så som Italienresa och skolan. Jag har bara lite kvar på Unearthly (som jag verkligen gillar!) och det var synd att den inte kunde komma med i denna månads statistik.

Inför nästa månad: Jag räknar med en hel del läsning. Det kommer bli färre och färre skolarbeten och jag kommer med all säkerhet fylla ut tomrummet med massor av fina böcker! Jag har ju lovat att läsa ut fyra böcker innan jag får beställa Changeling av Philippa Gregory, vilket är en mycket effektiv morot. Kanske kommer jag till och med så långt att jag känner mig värd nästa del i The Mortal Instruments, City of Ashes av Cassandra Clare, vem vet? Jag kommer också sätta tänderna i mitt andra recensionsexemplar, Själlös av Gail Carriger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar