fredag 25 maj 2012

Lite allmänt boksnack

Idag var jag inne på Kiersten Whites blogg och där stod det att det bara var två månader kvar till sista delen i serien om Evie kommer ut! De två första heter Paranormalcy och Supernaturally (klicka på dem så kommer ni till mina recensioner). Denna sista del ska heta Endlessly och framsidan ser ut på detta sätt:


 Är den inte fin? Den absolut snyggaste av de tre tycker jag!

Apropå det här med att gå och vänta på att böcker ska komma ut... Det är ett fenomen som jag faktiskt aldrig har upplevt förut. När jag var lite yngre hängde jag inte med i boksvängarna så mycket och om jag hittade en serie jag tyckte om var den redan färdigskriven. Förutom Harry Potter då...

Och sedan, om det var en serie som inte var färdigskriven så glömde jag bort att vänta på de andra delarna och glömde bort de som jag redan läst. Jag vet, jag var lite konstigt när jag var yngre. Det var också typ förra året som jag förstod vidden av det här med tv-serier. Att det finns olika säsonger och att det inte är jättebra att hoppa in någonstans i mitten eftersom man då har missat en hel del.

Men nu förstår jag, ni kan var lugna...

Så, nu väntar jag alltså på Endlessly samt Hemligheternas rike av Kristin Cashore. Vad väntar ni på?

2 kommentarer:

  1. Jag väntar på jätte många böcker just nu känns det som! Men de jag ser mest fram emot är nog Mark of Athena, Endlessly, Clockwork Princess, Isla and the Happily Ever After, The Casual Vacancy, City of Heavenly Fire och Nevermore. Och säkert tio till eller så, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Casual Vacancy och City of Heavenly Fire väntar jag också på, kom jag på nu när du sa det! Egentligen har jag bara läst första i The Mortal Instruments, men ändå! :D

      Radera