måndag 14 maj 2012

Lika glad ändå och en till trevlighet

Idag när jag kom hem ifrån cellon (har jag sagt att jag spelar cello?) så tog jag in posten, och vad ser jag där?! Jo, ett paket! Från cdon!

Dock fanns det inga böcker i lasten just idag (de behöver skickas efter från någon annanstans... tror jag) det var The Lion's Roar samt Förhäxad säsong 5! Och trots att det inte var några böcker blev jag lika glad ändå (därav rubriken). Jag har känt på senare tid att all min musik är otillfredsställande så skivan är väl behövd. Och jag och min syster har längtat efter en ny Förhäxad-säsong sedan vi såg klart på den senaste för ungefär fyra månader sedan. Förstår ni? Fyra månader?! Så vi tänker sätta oss ner ikväll och titta på ett avsnitt (eller två...).

Jag har något annat trevligt att säga också (därav rubriken). Nämligen att på onsdag kommer jag åka till Italien! Min orkester (med tvärflöjten) ska vara med på en musikfestival som heter Allegromosso och på onsdag morgon 04.15 (det är nästan inte ens morgon!) ska vi samlas för att ta bussen till Arlanda och därifrån flyga till Milano. Hur spännande är inte detta?! Jag började packa igår och mitt rum ser ut som ett bombnedslag med en öppen resväska, kläder i högar överallt, lappar med listor över grejer jag ska ta med överallt.

Vi kommer komma tillbaka igen på söndag kväll och böckerna jag tänkte ta med mig är Unearthly av Cynthia Hand och Systrar i jeans - Fjärde sommaren av Ann Brashares. Jag tvivlar på att jag kommer ha så mycket tid till att läsa eftersom det kommer finnas så mycket annat som pockar på min uppmärksamhet men kanske att det blir några sidor i alla fall. Jag vill inte åka helt utan bok, det skulle vara galenskap! Och så måste man ha en till om man råkar läsa ut den första... Och om jag får plats i resväskan kanske jag tar en till...

PS. Det står under rubriken "Om mig" att den här bloggen främst kommer handla om böcker och skrivande och att jag ber om ursäkt i förväg om något annat skulle slinka in också. Så... förlåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar