onsdag 30 maj 2012

Böcker jag vill ha, fjärde delen

Det var rätt länge sedan sist jag gjorde ett sådant här "Böcker jag vill ha"-inlägg, men idag känner jag mig sugen. Here it goes!



Awaken av Katie Kacvinsky

Denna handlar om en framtida värld där allting man gör är databaserat. Allt. Sedan kommer en kille som påstår att man inte är gjord för att vara ensam, vilket han försöker övertala en tjej om.

En lite halvdålig summering av mig, men den verkar väldigt bra och jag gillar verkligen idén.





Will Grayson, Will Grayson av John Green och David Levithan

Två pojkar med samma namn stöter på varandra. Jag har hört bra saker om den så jag har inte bemödat mig med att ta reda på mer av handlingen faktiskt...







A Kiss for Emily av J.P. Galuska

Jag måste ha läst någonstans om handlingen på den här, annars skulle jag inte ha skrivit upp den eftersom framsidan inte är den vackraste. Det enda jag fick tag på när jag sökte nu var däremot att denna Emily blir kär och att hon sedan blir tvungen att bli skyddad från "the good guys"... Någon som vet vad detta är för något?







The Girl of Fire and Thorns av Rae Carson

Elisa är "the chosen one" och den yngsta av tre prinsessor. När hon blir sexton blir hon hemligt gift till en kung vars land är i kaos och som behöver "the chosen one". Alla förväntningar är på Elise, om hon kan hitta kraften inom sig själv.

Tamora Pierce har på framsidan hyllat denna såg jag precis, vilket bara stärker mig ännu mer i tron att detta är en mycket bra bok.





A Kiss in Time av Alex Flinn

Detta är en fairytale retelling av Sleeping Beauty. Jag har inte provat på genren än men denna verkar väldigt lovande.

Jag hittade två omslag och de var väldigt olika. Någon som har läst boken och kan berätta för mig vilket som passar bäst? Den till vänster var lite gotisk och lite mörk och den högra verkar hur glättig och trevlig som helst! Hurdan är boken?





Grave Mercy av Robin Lafevers

En historisk YA med övernaturligheter. Just my cup of tea! Denna handlar om en tjej som flyr från ett arrangerat äktenskap till ett kloster (sanctuary of St. Mortain) där hon får lära att hon har blivit tilldelad våldsamma gåvor och att hon kommer bli tränad till lönnmördare åt Döden. Hon hamnar också hos hovet, och det hela låter helt enkelt väldigt spännande!






My Soul to Take av Rachel Vicent

Kaylee känner när någon i hennes närhet är på väg att dö, och när det händer känner hon en okontrollerbar lust att skrika. Så det är vad hon gör.

Jag har mycket gott om denna...








Nightshade av Andrea Cremer

Calla har alltid vetat att hennes öde är att bli partner till alfavargen Ren och slåss tillsammans med honom emot och bevaka platser till The Keepers. Men när hon räddar en mänsklig pojke börjar hon ifrågasätta sin utstakade väg...

Jag har inte läst någon varulvsserie (för när det står wolfs menar de väl varulvar?) förut men denna tycker jag verkar bra.



Tja, det var det jag hade att bjuda på idag! Någon gång när jag kommer på hur jag ska göra för att länka till min Goodreads-sida ska jag göra det, men tills dess är det detta som kommer dyka upp då och då.

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Svar: Jag har läst alla utom fyran, men har den hemma nu, ska bara läsa om trean innan jag läser den... :D

    "Will Grayson, Will Grayson" är väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyran är den bästa tycker jag! :D Eller, jag vet inte, alla är väldigt bra :)

      Radera