onsdag 25 april 2012

Skriverier...


Igår gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut och det tänkte jag berätta för er. Here it goes!

Vi hade haft nationella prov i svenska igår och efter det hade vi ett mastodontiskt hål. Eftersom studieförberedande program i vår kommun får skoldatorer var det därför en självklarhet att man satte sig och lekte med sin.

Efter någon timme sådär så hade man däremot gått igenom alla bloggar man läser och kollar på Facebook, allting blev allmänt tråkigt. Då tänkte jag en liten tanke som löd ungefär såhär: har inte jag skickat min pågående bok till min mejl? Svar: jo, det hade jag.

Jag blev lite nervig när jag öppnade dokumentet men efter några minuter var det i princip omöjligt för mina vänner att få kontakt med mig. När jag skriver är jag väldigt disträ ska ni veta. Denna lilla grej (att jag satte mig och skriva mitt i mitt skolbibliotek med massor med andra människor runt mig) är den ovanliga saken (jag ber om ursäkt om ni förväntat er något mer spännande).

Jag vet inte om jag har sagt detta förut, men när jag skriver så vill jag helst vara själv i ett rum, kanske med några andra i något annat rum i samma hus så att jag inte är helt ensam. Från och med igår har de enda platserna jag kunnat skriva på varit mitt rum, sovrummet och köket i mitt hus. Nu har jag alltså utvidgat till skolbiblioteket också! Mycket revolutionerande tycker jag!

Hur vill ni ha det när ni skriver?

4 kommentarer:

  1. Hm, spännande! Det där är ju något som känns stort när det handlar om en själv, antar jag, haha. Själv skriver jag inte mycket längre, men när jag väl fick för mig att skriva mina kortare (och urlöjliga) noveller spenderade jag tiden ensam på min systers rum. Ja, det var på den tiden när familjer endast hade en till två datorer per hem. :-)Så gött för dig att du har breddat dig!

    Svar: Blir väldigt pepp på att läsa TMI. Måste nu ställa den jobbiga frågan - Hur bra är "jättebra"? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, en bra fråga som kräver ett bra svar... "Jättebra" för mig är ett betyg som böcker får när jag blir glad av dem! Jag tycker att de är värda att läsa, de är spännande och de får mig att blir sjukt frustrerad på kvällarna för att jag måste släcka lampan, sluta läsa och få lite sömn ;) Hoppas att du känner dig lite mer upplyst nu! :)
      PS. Du kan läsa min recension också, om du vill! Där skriver jag lite längre om vad jag tyckte :)

      Radera
  2. Jag har utmanat dig att svara på 11 frågor! Mer info på min blogg! :D

    /Lucy på bokrygg.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! :D Det ska genast kollas upp :)

      Radera