torsdag 12 april 2012

Nyinköpa böcker

Hejsan på er!

Igår var jag och min syster på stan för att göra av med presentkorten vi har haft på Akademibokhandeln i ungefär ett halvår var... Det har liksom aldrig blivit till att man gjort något med det där kortet, det har varit alltför värdefullt. "Jag ska spara den till någon bok jag verkligen vill ha!" har jag tänkt. Sedan insåg jag att det finns ytterst få böcker jag verkligen inte vill ha, så nu har jag äntligen kommit till skott!

Dessa tre blev det:


  • Det bästa av allt av Rona Jaffe
En fin liten bok som handlar om fem unga kvinnor som gav ut för första gången 1958.  Beskrivs som en modern klassiker, tidlös. Verkar riktigt intressant...
  • Berusad av evigt liv av Melissa Marr
Tredje delen i Melissa Marrs serie som börjar med Mer än ögat ser. Detta var den enda som jag inte hade, så jag passade på nu.
  • De imperfekta av Tom Rachman
Denna bok hörde jag talas om på Babel för lääängde sedan, men jag skrev genast upp den på min att-läsa-lista så den har icke blivit bortglömd. Handlar om personerna på en dagstidningsredaktion (vilket långt ord!), verkar vara en riktig feelgood-bok.

Har ni köpt något intressant på senaste tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar