söndag 1 april 2012

Månadsavstämning Mars


Mars har passerat. Jag plockar upp min läsdagbok för att se hur många böcker jag har hunnit med och skäms…

Mars 2012
  1. Deluxe av Anna Godbersen
  2. City of Bones av Cassandra Clare

Totalt antal läsa sidor: 869

Den bästa boken: City of Bones, lätt!

Den sämsta boken: Jag använder uteslutningsmetoden och kommer fram till Deluxe. Den var inte direkt dålig men inte alls lika bra som jag trodde.

Finast framsida: Oj... Min första tanke gick till City of Bones men sedan insåg jag att denna spalt inte handlar om vilken bok jag tyckte bäst om, jag vill helst inte vara partiskt. Båda böckerna är precis sådana jag skulle plocka upp om jag bara såg framsidan på dem, de är snygga på olika sätt. Det får helt enkelt bli oavgjort denna gång.
















Allmänt: Usch och fy på mig! Listan borde vara betydligt längre, detta har definitivt inte varit en särskilt produktiv bokmånad... Det gick snabbt att läsa ut böckerna, det var Kärlekens bok som låg bakom allt och störde. Jag har läst lite sporadiskt i den och bara kommit ungefär halvvägs. Jag tror jag kommer lägga den på is ett tag och fokusera på andra böcker om jag inte känner att andan faller på.

Inför nästa månad: Supernaturally (som jag ska börja med så fort min engelskalärare har gett oss uppgiften) tror jag kommer gå snabbt att läsa ut. Sedan kanske jag plockar upp någon kort, svensk bok, om inte annat för att förbättra statistiken lite.

PS. Apropå april så avgörs en tävlings hos Andrea på http://andypandycool.blogg.se/ den tredje. Jag håller på och svarar på alla frågor och håller tummarna! Priserna är verklige fantastiska, hoppashoppashoppas att jag vinner någonting!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar